آشنایی با خوراکی ها

پیشگیری از کرونا با بره موم

روش مکمل برای مقابله با کرونا را بشناسیم

شاید تا 2 سال پیش، اسم بیماری کرونا هم به گوشمان نخورده بود اما حالا به فکر پیشگیری از کرونا و نیافتادن در دام این بیماری هستیم. بیماری که امروز به عنوان چالش اصلی زندگی ما در دنیا تبدیل شده و تمامی قسمت‌های زندگی از تحصیل و کار گرفته تا زندگی شخصی را تحت الشعاع قرار داده است. هرچند روند واکسیناسیون کرونا به خوبی در حال اجرا شدن است؛ اما هنوز هم این بیماری وحشی جان می‌گیرد و راهکار مشخصی نیز برای درمان آن وجود ندارد.

روش‌های درمانی زیادی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه، طب مکمل که برخی آن را طب سنتی کشورهای مختلف نیز می‌نامند، توانسته نقش پررنگی در مبارزه جدی با کرونا داشته باشد. در طب سنتی شرقی، ایرانی و… از مواد طبیعی برای مقابله با کرونا استفاده می‌شود که فراورده‌های زنبور عسل یکی از رایج ترین این مواد طبیعی هستند.

یکی از فراورده‌های زنبور عسل که متاسفانه در کشور ما کمتر شناخته شده است، بره موم نام دارد. این ماده ضد سرطان و آنتی باکتریال، خواص فراوانی را به خود اختصاص داده است. پیشگیری از کرونا با بره موم تلاشی است که به نظر می‌رسد محققان در راستای آن گام بر می‌دارند.

در این مطلب به صورت خلاصه به این نکته می‌پردازیم که چرا ممکن است پیشگیری از کرونا با بره موم یک راهکار قطعی و علمی باشد. اگر دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از این بیماری خطرناک هستید، ممکن است این مطلب برای شما جذاب باشد.

بره موم دقیقا چیست؟

بره موم Propolis یک ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل است. زنبورها صمغ درختان و شیره گیاهان را جمع آوری کرده و با خود به کندو می‌آورند. بعد از ترکیب صمغ‌های جمع آوری شده با آنزیم‌های بدن خود، به ماده ای ارزشمند تبدیل می‌کنند. به این ماده پرخاصیت بره موم یا چسب زنبور گفته می‌شود.

بره موم در کندو کاربردهای فراوانی از جمله برای درزگیری و ضدعفونی کندو دارد. با این حال، خواص بره موم برای ما انسان‌ها فراتر از حد تصور است. مصرف هوشمندانه بره موم می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کند که طب نوین هنوز قادر به درمان آن‌ها نیست.

بره موم چیست؟ | آشنایی با بره موم و خواص آن

داشتن اطلاعات بیشتر در مورد بره موم می‌تواند اعتماد ما به این هدیه خداوندی را بیشتر کند. پس توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به فکر پیشگیری از کرونا با بره موم باشید، اطلاعات خود را در مورد این ماده طبیعی افزایش دهید.

خواص بره موم برای کنترل بیماری کرونا

تحقیقات دانشمندان در برخی انستیتوهای اروپایی در سال‌های گذشته، نشان داده که بره موم بر روی گونه‌های ویروس سارس-کووید-2 اثرگذار است. این نتایج که به صورت رسمی منتشر شده است، احتمال اثربخشی بره موم برای درمان کرونا را تقویت می‌کند. با این حال نمی‌توان تا تکمیل تحقیقات، ادعایی در زمینه درمان کرونا با بره موم انجام داد.

آنچه می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم، ویژگی‌های شناخته شده بره موم است که به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند. این ویژگی‌های ساختاری که بسیاری از آن‌ها حتی در طب نوین نیز به اثبات رسیده است، در طب سنتی ایرانی، چینی و کره ای از اصول طبابت با فراورده‌های زنبور عسل به شمار می‌رود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با بره موم

به جرئت می‌توان گفت که یکی از مهمترین خواص بره موم، تقویت سیستم ایمنی بدن انسان است. جالب است که توصیه مهم سازمان‌های بهداشتی در دنیا برای پیشگیری از کرونا نیز، تقویت قوای ایمنی در بدن بوده تا از بروز بیماری‌های سختی مثل کرونا جلوگیری به عمل آید.

مصرف هوشمندانه بره موم فراوری شده، می‌تواند به شما یک ایمنی نسبی بدهد. چراکه تحقیقات علمی نشان داده اند که بره موم به خوبی به بالابردن سطح توان ایمنی بدن کمک می‌کند.

رفع آلودگی‌های محیطی با بره موم

برای پیشگیری از کرونا با بره موم چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بره موم خام قابل مصرف نیست؛ چراکه نمی‌تواند توسط معده هضم و جذب بدن شود. در نتیجه اگر بخواهید برای پیشگیری از کرونا از بره موم کمک بگیرید، باید بره موم فراوری شده مصرف کنید.

روش‌های فراوری بره موم را بشناسید

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که مصرف بره موم تنها زمانی اثرگذاری لازم را دارد که به صورت مداوم و منظم مصرف شود. اگر می‌خواهید بره موم اثرات لازم را برای افزایش سطح ایمنی بدن، رفع آلودگی‌ها و مشکلات تنفسی را داشته باشد، حتما باید نظم در مصرف را رعایت کنید.

نتیجه گیری

کرونا همچنان جولان می‌دهد و باید جلوی آن را به هر نحوی گرفت. پیشگیری از کرونا با بره موم یکی از روش‌های طب سنتی در ایران، چین و دیگر کشورها است. افزایش اطلاعات در مورد این ماده طبیعی، می‌تواند استفاده هوشمندانه از بره موم را برای مبارزه با کرونا به همراه داشته باشد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن