بیماری ها

درمان فشارخون با طب اسلامی

اغلب بیماری‌ها با علائم هشداردهنده به بدن واردشده و اختلالات متفاوتی را ایجاد می‌کنند. در این زمان افراد قادرند به‌محض مشاهده علائم اقدامات مفید را در جهت دفع بیماری و بازیافتن سلامتی آغاز نمایند. در مقابل نوعی از بیماری است که چنان ساکت در بدن به تخریب بافت قلب و رگ‌های خونی می‌پردازد که ممکن است فرد تا مدت‌ها از حضور آن آگاهی نداشته باشد. فشارخون این بیماری مرموز که امروزه به علت رژیم غذایی نادرست مهمان بدن بسیاری افراد بوده و تعداد کثیری از کشورها را درگیر نموده است، عوارض جبران‌ناپذیری را بر بدن می‌گذارد. درمان فشارخون با طب اسلامی به علت مزایای فوق‌العاده‌ای که برای افراد داشته و آن‌ها را از انواع مواد شیمیایی دورنگه می‌دارد توجه عموم را به خود جلب نموده است.

با برخی از نمونه‌های درمان فشارخون با طب اسلامی آشنا شوید تا بتوانید این بیماری را بهتر کنترل نمایید.

درمان فشارخون با طب اسلامی به کمک مصرف برخی مواد غذایی

همیشه رژیم غذایی سالم که بتواند در کنار تأمین مواد غذایی موردنیاز بدن از چربی‌های مضر و کلسترول عاری باشد و میزان مشخصی از املاح را به بدن وارد نماید، برای حفظ سلامتی کلیه اندام‌های حیاتی بدن مفید است. درمان فشارخون با طب اسلامی نیز بر این اساس استوار بوده و سعی می‌کند با جایگزینی مواد غذایی مغذی با نمونه‌های غیرسالم و مضر، سلامتی ازدست‌رفته را به افراد بازگرداند.

همان‌طور که می‌دانید فشارخون در دو نوع فشارخون بالا و فشارخون پایین خود را نشان می‌دهد. در ادامه با نمونه‌هایی از مواد غذایی که می‌توان به کمک آن‌ها به درمان این دو نوع فشارخون پرداخت اشاره می‌کنیم.

فشارخون بالا

فشارخون بالا با پاره کردن رگ‌های ریز داخل اعضای بدن چون کلیه‌ها و چشم‌ها باعث نابودی آن‌ها شده و حتی تا مراحل پیشرفته‌تر می‌تواند آن اعضا را به‌کلی از کار بی اندازد. به همین دلیل مبارزه با این نوع فشارخون بسیار حیاتی و مهم است. با مصرف این خوراکی‌ها که توصیه طب اسلامی در درمان فشارخون است همراهمان باشید.

عرق بهارنارنج

بهارنارنج در درمان فشارخون بالا با طب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد که با موادی چون سونفرین و سینافین در درمان فشارخون بسیار قدرتمند ظاهرشده و سیستم قلب و عروق را از این بیماری در امان نگه می‌دارد.

عسل

مصرف عسل نیز یک روش عالی و طبیعی در بهبود عملکرد قلب است که با تأثیر بر رگ‌های خونی در کاهش فشارخون پمپاژ شده از سوی قلب تأثیر گذاشته و آن را به سمت نرمال هدایت می‌کند.

شیرین‌بیان

آسپاراژین، رزین و مواد آلبومیدی موجود در شیرین‌بیان نیز تأثیر شگرفی در درمان بسیاری از بیماری‌ها ازجمله فشارخون داشته و آن را تا حد قابل‌توجهی تنظیم می‌کند.

لیموترش

نرم و انعطاف‌پذیر شدن رگ‌ها، جلوگیری از سخت شدن رگ‌ها، پیشگیری از نارسایی قلب از خواص لیموترش در درمان فشارخون با طب اسلامی است که توانسته تا حد زیادی از مشکلات قلبی جلوگیری نماید و حفظ سلامت افراد را برایشان به ارمغان آورد.

 

عرق بیدمشک

عرق بیدمشک بسیار مفید برای کاهش قند خون، تقویت حافظه، جلوگیری از آلزایمر، تسکین درد، تقویت قوای جنسی، تقویت‌کننده اعصاب و آرام‌بخش بوده که تمامی این عوامل می‌تواند در کاهش فشارخون تأثیر مستقیم بگذارد. از طرفی با اثرگذاری بر روی رگ‌ها و سیستم قلبی و عروقی در بهبود کارایی آن‌ها بسیار نقش‌آفرین است.

فلفل قرمز

از دیرباز فلفل به‌عنوان یک داروی مؤثر برای قلب و عروق شناخته‌شده است که با بازنمودن رگ‌های خونی در دفع بیماری‌ها خوب عمل می‌کند. فلفل قرمز در درمان فشارخون با طب اسلامی ازآنجاکه می‌تواند از ایجاد و تجمع پلاک‌ها در رگ‌های خونی جلوگیری نماید به‌عنوان گیاهی مناسب در کاهش فشارخون به کار گرفته می‌شود.

عرق برگ زیتون

عرق برگ زیتون به علت اینکه بدن را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند باعث افزایش قدرت کلی بدن شده و برای تقویت بدن بسیار مناسب است. تنظیم کلسترول و اسیدهای چرب، کاهش قند خون، خاصیت ضد سرطانی این عرق را به عنصری مفید برای مقابله با انواع بیماری‌ها چون فشارخون تبدیل نموده است.

فشارخون پایین

فشارخون پایین به علت اینکه ممکن است گاهی با بی‌هوشی و مرگ همراه باشد اگر به‌دفعات مکرر صورت گیرد خطرناک بوده و مانند فشارخون بالا باید موردتوجه ویژه قرار گیرد. درمان فشارخون با طب اسلامی در این مورد خاص نیز پیشنهادهای جالب‌توجهی دارد که با توجه به آن و مصرف برخی مواد غذایی می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری نمود.

ویتامین‌ها

ازآنجاکه فشارخون پایین اغلب به علت ضعف در بدن است ویتامین‌ها می‌توانند، از بروز آن جلوگیری نمایند. بادام، اسفناج، تخم‌مرغ، شیر، پنیر و ماهی مواد غذایی هستند که به مقدار زیاد دارای ویتامین‌های E و B12 بوده که برای سیستم قلبی و عروقی و جلوگیری از افت فشارخون در فرد بسیار مناسب می‌باشند.

چای سبز

مصرف چای سبز در درمان فشارخون با طب اسلامی توصیه‌شده و کسانی که به آن عمل نموده‌اند بعد از گذشت زمان کوتاهی به نرمال شدن فشارخون خود رسیده‌اند و دیگر تجربه افت فشارخون را ندارند.

قهوه

مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار یکی دیگر از راه‌های درمان فشارخون پایین با طب اسلامی است که قهوه یک نمونه بارز آن می‌باشد و به علت تأثیر خوب در افزایش روند جریان خون مصرف آن برای افرادی که افت فشارخون دارند توصیه می‌شود.

روغن رز ماری

بازگرداندن فشارخون به حالت نرمال، تحریک سیستم عصبی مرکزی، بهبود گردش خون از مزایای روغن رز ماری برای بدن است و کسانی که این روغن را به‌صورت روزانه مصرف می‌کنند کمتر گرفتار افت فشارخون و ضعف عمومی بدن می‌شوند.

آب‌نمک

مصرف نمک برای بازگرداندن فشارخون به حالت عادی یک‌راه کار سریع است. کسانی که به‌یک‌باره با افت فشارخون مواجه می‌شوند با تناول یک لیوان آب‌نمک می‌توانند مشکل خود را حل کرده و بدین ترتیب سدیم بدن خود را که لازمه فشارخون است تأمین نمایند.

زنجبیل

زنجبیل در درمان فشارخون با طب اسلامی به علت اثرگذاری بر سیستم قلبی و عروقی، گردش خون، فشارخون، مانع لخته شدن خون، تشنج و التهاب شده و مصرف آن برای افراد با فشارخون پایین سودمند است.

ریحان

ریحان به کمک ویتامین C، منیزیم، پتاسیم و پانتووتنیک موجود در خود و کنترل مکانسیم هایی که باعث کاهش فشارخون می‌شوند و کاهش استرس و بهبود عملکرد روده‌ها تأثیر بسیار خوبی بر قلب و خون پمپاژ شده توسط آن دارد.

 

 

 

مشاهده بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن