روغن

خواص روغن آرگان

روغن آرگان به علت تأثیرات شگرف خود بر روی سلامت مو و پوست امروزه در سطح جهان به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین عنصر جوان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه با اغلب موها و پوست‌ها سازگار است می‌توان با خیال راحت شادابی این دو عضو را به آن سپرد. البته خواص روغن آرگان همین‌جا تمام نشده و این روغن به علت چندکاربره بودنش توانسته رتبه برتر را در میان تمامی روغن‌ها به خود اختصاص دهد. آنچه این روغن را تا این حد محبوب نموده عدم تأثیرات سوء بر بدن است. به همین دلیل نمی‌توان از تأثیر اکسیر گونه آن چشم پوشید و از فواید آن برای بدن بی‌بهره ماند.

جایگزینی روغن آرگان به‌جای تمامی لوازم‌آرایشی و مراقبتی پوست و مو به علت توانمندی آن در مبارزه با انواع امراض و ناراحتی‌های این اعضا گزینه‌ای ایدئال محسوب می‌شود.

با دیگر خواص روغن آرگان برای سلامتی همراهمان باشید.

خواص روغن آرگان برای بدن

مواد مغذی که در روغن آرگان وجود دارد، آن را به عنصری مفید در مصارف دارویی و غذایی تبدیل نموده و می‌توان از خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن نهایت بهره را برد. غلظت بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن باعث شده آن را به یک ابرقهرمان در مبارزه با انواع بیماری‌ها مبدل نماید. با خواص روغن آرگان برای بدن بیشتر آشنا شوید تا اگر به این روغن تا حال توجه کافی نداشتید ازاین‌پس آن را به‌عنوان یک جواهر بی‌بدیل در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کاهش سطح کلسترول

کاهش سطح کلسترول خون به علت داشتن استرول‌های گیاهی که در روغن آرگان یافت می‌شود علت برتری این روغن نسبت به روغن‌های گیاهی دیگر بوده که درنهایت باعث کاهش التهاب بدن و افزایش چربی مفید خون (HDL) می‌شود.

ازاین‌رو می‌توان از خواص روغن آرگان برای کاهش جذب کلسترول در بدن استفاده کرد و به بهبود گردش خون و عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک نمود.

دستگاه گوارش

افزایش غلظت آنزیم پپسین در شیرۀ گوارشی که به رفع سوءهاضمه، بهبود هضم پروتئین‌ها و تضمین سلامت دستگاه گوارش می‌انجامد از خواص روغن آرگان برای دستگاه گوارش است، به همین دلیل مصرف منظم آن در رژیم غذایی توصیه می‌شود.

همچنین هضم آسان غذا، کاهش التهابات داخلی به مدد آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونوئیدها، استحکام سیستم ایمن، تحریک عملکرد ایمنی بدن از دیگر خواص روغن آرگان برای دستگاه گوارش است.

سرطان

از خواص روغن آرگان برای درمان سرطان نیز می‌توان بهره برد و با آن به ترمیم آسیب‌های سلولی و کاهش ریسک قابلیت رشد سلول‌های سرطانی پرداخت. تحقیقات نشان داده این روغن در سرطان پروستات بسیار قوی‌تر عمل نموده و نرخ تقسیم سلول‌های سرطانی پروستات را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

کبد

وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی که در روغن آرگان نهفته است آن را به عاملی مهم برای سلامتی تبدیل نموده است. همین آنتی‌اکسیدان‌ها در کبد نیز خوب عمل نموده و برای کسانی که در رژیم غذایی خود روغن آرگان را گنجانده باشند، بهبود مشکلات کبدی و پاک‌سازی رادیکال‌های آزاد، محافظت از سلول‌ها در مقابل هرگونه صدمه یا آسیب را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

مبارزه با دیابت

کاهش مقاومت انسولین در بیماران دیابتی و تغییر در سوخت‌وساز بدن افرادی که رژیم غذایی پر شکر مصرف می‌کنند از خواص روغن آرگان برای درمان دیابت بوده و به‌منظور مبارزه با این بیماری عنصری اثرگذار محسوب می‌شود.

جلوگیری از بیماری قلبی

وجود مواد مغذی شامل اسیدهای چرب غیراشباع توانسته خواص روغن آرگان برای قلب را نیز فراوان قرار دهد و آن را به دوستی سودمند برای قلب و عروق تبدیل کند. تنظیم کلسترول بدن و کاهش فشارخون دوعاملی هستند که بیماری‌های قلبی را از افراد دورنگه می‌دارند. درنهایت بهبود گردش خون در بدن که نتیجه آن کاهش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی است، نیز از خواص روغن آرگان برای قلب است.

مو

موهای سالم و درخشان، برطرف شدن آسیب‌های مو، افزایش مقاومت موها در برابر حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و …، حفظ سلامت موها، رطوبت رسان قوی مو به دلیل میزان بالای ویتامین E و آنتی‌اکسیدان، مبارزه با شوره و پوسته‌های خشک سر، آب‌رسانی به موها بدون آسیب به پوست سر، از خواص روغن آرگان برای موها است که آن را در میان اقشار مردم محبوب نموده است.

نرم‌کنندگی طبیعی، پرهیز از وز شدن موها، درمان موخوره، بازگرداندن درخشندگی و نرمی مو، ایجاد مقاومت از آسیب موها در درجه حرارت بالا چون سشوار و اتوی مو، محافظت از موها در برابر مواد شیمیایی موجود در آب استخرها و نمک محلول در آب دریا در حین شنا، بهبود خشکی مو از دیگر خواص روغن آرگان برای مو محسوب می‌شود.

درمان ریزش مو، تسریع رشد موهای جدید، تقویت ریش و سبیل‌ها، نرم‌کننده و حالت‌دهنده ریش، افزایش رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل، تقویت فولیکول‌های مو به خاطر وجود مقادیر قابل‌توجه از ویتامین E را می‌توان، در ادامه بازهم از خواص روغن آرگان برای موها به‌حساب آورد به همین دلیل این روغن را به معجزه گری برای موها در سراسر جهان می‌شناسند.

پوست

این روغن حاوی مقادیر بالای ویتامین E و اسید چرب اشباع‌شده است به همین دلیل می‌توان از خواص روغن آرگان برای پوست نیز بهره برد و انواع مشکلات پوستی را با آن مرتفع نمود. از بین رفتن آثار ترک‌های پوستی، بازگرداندن لطافت و نرمی پوست، رطوبت رسانی، درخشان کننده، امکان بهره بردن برای تمامی نقاط بدن بدون محدودیت، کاهش چین‌وچروک پوست، جوان‌سازی پوست صورت، درمان خشکی پوست، بهبود بیماری اگزما از خواصی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و از کنار روغن آرگان بی‌تفاوت گذشت.

همچنین در ادامه خواص روغن آرگان برای پوست می‌توان به کنترل چربی پوست و التهاب آن، درمان آکنه و جوش صورت، پاک‌سازی و لایه‌برداری از پوست، جدا کردن سلول‌های مرده پوست، جلوگیری از ایجاد چروک در پوست، افزایش الاستیسیته پوست، پیشگیری و درمان ترک پوست بارداری در زنان باردار، افزایش مقاومت پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید، محافظت از پیری و سرطان پوست، درمان التهاب و خارش پوست بعد از اصلاح صورت در آقایان و اپیلاسیون در خانم‌ها، درمان چروک دور چشم از خواص روغن آرگان برای پوست می‌باشد که برای افراد به ارمغان آورده است.

ناخن

نرم کردن طبیعی ناخن‌های شکننده، تقویت ناخن‌ها، افزایش رشد ناخن‌ها، جلوگیری از رشد باکتری‌ها و عفونت‌های قارچی بر روی ناخن از خواص روغن آرگان برای ناخن‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هر شب قبل از خواب چند قطره روغن آرگان را بر روی ناخن‌ها مالیده تا از پرورش عفونت‌های باکتریایی و قارچی به علت خواص طبیعی ضد باکتریایی که در این روغن وجود دارد، پیشگیری کرده و از ناخن‌ها در مقابل عفونت‌های متعدد حفاظت نموده و ظاهر و رنگ ناخن‌ها را بهبود بخشید.

مشاهده بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن