آشنایی با خوراکی ها

خواص عسل گون

عسل به‌تنهایی چنان بدن افراد را تحت تأثیرات خوشایند خود قرار می‌دهد که مصرف آن به‌عنوان ماده غذایی انرژی‌زا و فوق‌العاده برای سلامتی شناخته می‌شود. حال اگر خواص دارویی گیاه گون نیز به آن افزوده شود که معجونی ناب برای سلامتی مهیا می‌شود. خواص عسل گون به علت ترکیب این دو عنصر گران‌بهای طبیعت امروزه به‌عنوان ماده‌ای خوش‌طعم که درزمینۀ درمان بیماری‌ها نیز موفق ظاهر می‌شود به همگان معرفی‌شده است.

تغذیه زنبورعسل از گیاه گون و سپس تهیه شهدی که غالب آن از پوشش گیاهی گون است، می‌تواند به‌راحتی افراد را از خواص این گیاه که در عسل ذخیره‌شده بهره‌مند نماید.

با خواص عسل گون این شیرین هزارساله که نوید سلامتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد همراهی‌مان نمایید.

خواص عسل گون برای سلامتی

ازآنجاکه گون برای بهبود بسیاری از امراض توانمند بوده و یکی از داروهای گیاهی مؤثر به شمار می‌آید، توصیه به بهره‌وری از خواص عسل گون به‌منظور مرتفع نمودن امراض در طب سنتی بسیار فراوان است. بهبود وضعیت کلی سلول‌های بدن که ارتباط تنگاتنگی با سلامتی و پرهیز از پیری زودرس دارد، از تأثیرات معجزه‌آسای عسل گون می‌باشد. در ادامه با شاخص‌ترین خواص عسل گون برای سلامتی بیشتر آشنا شوید تا به دلیل تأکید طب سنتی به گنجاندن آن در رژیم غذایی به‌عنوان یک ماده قندی طبیعی و پرهیز از استفاده مواد قندی غیرطبیعی پی ببرید.

پوست و عسل گون

بهره بردن از خواص عسل گون برای پوست بسیار تأکید شده است. مصرف این عسل با لطیف‌تر و شفاف‌تر نمودن پوست درنهایت باعث می‌شود، پوستی نرم‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تر داشته باشید و علائم پیری زودرس به سراغتان نیاید.

درمان بی‌خوابی

از خواص عسل گون برای درمان بی‌خوابی و کمک به افرادی که از اختلالات خواب رنج می‌برند استفاده می‌شود. عسل گون با بالا بردن سطح هورمون انسولین به کاهش اضطراب کمک کرده و همین امر باعث می‌شود افراد با مصرف آن خواب راحت‌تری را تجربه نمایند.

مفاصل

عسل گون با مقادیر خوب اسید فرمیک داروی گیاهی مؤثری برای درمان بیماری‌ها و دردهای مفصلی و استخوانی به‌حساب می‌آید. ازاین‌رو می‌توان، خواص عسل گون در بهبود درد مفاصل و استخوان، آرتروز، بالا بردن تراکم استخوانی، بهبود مشکلاتی چون پادرد یا زانودرد را بسیار مؤثر دانست.

بهبود کم‌خونی

اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن عسل گون در وعده‌های صبحانه، بهترین راه‌کار به‌منظور برطرف نمودن مشکل کم‌خونی افراد مختلف است. با مصرف مداوم عسل گون در وعده صبحانه می‌توان به خون‌سازی کمک نمود و شرایط جسمانی بیماران مبتلابه کم‌خونی را ارتقا داد.

معده

نقش عالی عسل گون در بیماری‌های گوارشی غیرقابل‌انکار است. بهبود زخم معده، تقویت معده، گوارش راحت‌تر از خواص عسل گون برای معده است. درمان دردهای معده، درمان اسید بالای معده، نفخ و ترش کردن، تقویت معده، پاک‌سازی سموم، بهبود امراض معده ازجمله ورم و زخم معده را می‌توان با مصرف این عسل مداوا نمود.

رشد تومور و درمان سرطان

جلوگیری از رشد انواع تومورها به علت دارا بودن ساپونین و پلی ساکاریدها با خاصیت ضد سرطانی، محدود کردن و یا کاهش دادن رشد تومورها، جلوگیری از پیشرفت سرطان، نابودی باکتری‌ها و ویروس‌ها همگی از خواص عسل گون برای درمان سرطان است.

ریه‌ها

التیام زخم‌های حلق و ریه، قدرت میکروب‌کشی بالا، ارتقا توانایی بدن برای ترمیم زخم‌ها، بهبود سریع‌تر زخم‌ها، دارای خواص ضد میکروبی قوی از عواملی هستند که عسل گون را به یک عنصر مهم برای مقابله با التهابات و زخم‌های ریه تبدیل نموده است.

پرهیز از استرس

مبازره با استرس، مقابله با هیجانات بالا و استرس‌های مزمن، عدم ترشح هورمون‌های استرس‌زا، پرهیز از صدمات غیرقابل‌جبران برای سیستم سلامتی بدن، بهبود آرامش از خواص عسل گون در کاهش اضطراب و نگرانی است.

تنظیم کلسترول

کاهش سطح کلسترول خون بالا، تنظیم فشارخون، نابودی چربی‌های اضافی در روده، سم‌زدایی طبیعی از اعمالی است که عسل گون در بدن انجام می‌دهد. عسل گون یک تنظیم‌کننده کلسترول عالی، عامل مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عروقی، مانع رهاسازی هورمون استرس، متعادل نمودن فشارخون است و تمام این مزایا از خواص عالی عسل گون محسوب می‌شود.

دیابت

از خواص عسل گون برای دیابت نیز بهره برده زیرا این ماده غذایی محبوب با تنظیم گلوکز در خون، کاهش رادیکال‌های آزاد، تأثیر آنتی‌اکسیدانی بالا، منع استقرار انسولین در بدن، افزایش قند خون به میزان کمتر، گزینه بهتری برای افراد دیابتی محسوب می‌شود که باید مصرف شکر و قند خود را به طرز محسوسی کاهش دهند.

گوارش

کمک به هضم بهتر غذا، متعادل و نرمال نمودن فعالیت دستگاه گوارشی، بهبود مشکلات روده به مدد مواد موجود در عسل گون امکان‌پذیر است. این مادۀ مغذی شامل قندهای پروبیوتیک، باکتری‌های پروبیوتیک و ترکیبات ضدالتهابی است که می‌تواند به افراد در گوارش بهتر کمک نماید.

قلب

قلب برای فعالیت مداوم و خستگی‌ناپذیر خود نیازمند ماده‌ای به نام گلوکز است که عسل گون منبع خوبی از گلوکز محسوب شده و افراد با مصرف این عسل می‌توانند، انرژی موردنیاز قلب خود را که از طریق سوختن گلوکز داخل بدن آزاد می‌شود، تأمین نمایند و همچنین دیگر عضلات بدن را نیز تقویت کنند.

ضد پیری

خواص آنتی‌اکسیدانی عسل گون باعث شده آن را به عنصری که باعث مهار رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود، تبدیل نماید. محافظت از سلول‌ها در برابر حمله رادیکال‌های آزاد، پرهیز از آسیب سلولی، پیشگیری از پیری زودرس و مشکلات مختلف در میان‌سالی فقط با مصرف روزانه عسل گون حاصل می‌شود.

از خواص عسل گون برای تقویت حافظه نیز به دلیل وجود ویتامین B و استیل کولین استفاده می‌کنند، زیرا یکی از علائم پیری تضعیف حافظه است که خود را به‌مرور نشان می‌دهد. افزایش ملاتونین، به خاطر سپردن بهتر مسائل، رفع خستگی حافظه در زمان امتحان و استرس همگی از خواص عالی این عسل است.

سرماخوردگی

بهبود مشکلات سینه و حنجره در ماه‌های سرد سال، وجود خواص تسکین‌دهنده، ضدالتهاب و ضد میکروبی، درمان و پیشگیری‌کننده سینوزیت، ضد آلرژی و درمان سرماخوردگی، آنتی‌اکسیدان بودن و ضد سرطان بودن از مزایایی است که باعث شده از خواص عسل گون برای سرماخوردگی و مشکلاتی از این قبیل بهره برده شود.

چشم

درمان مشکلات چشمی، آب‌مروارید، ورم ملتحمه، التهاب قرنیه و آسیب قرنیه به خاطر ترکیبات ضد میکروب و ضدالتهاب عسل گون امکان‌پذیر است به همین دلیل با تجویز پزشک می‌توان برای مرتفع نمودن این عوارض از عسل گون خالص استفاده نمود.

 

مشاهده بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن